,,ყველაზე ძლიერი მსოფლიოში''
მზის შვილები"
გაკვეთილის გეგმა:
რესურსები:
,,ანბანის სამეფოში''


გაკვეთილის გეგმა:
https://docs.google.com/document/d/1x_WWBtolMuhaFetc2r65XvyBolUcvogUozXpuJQRFTc/edit
გაკვეთილის თემა
|
ი
და ა ასო ბგერების გაცნობა
|
სწავლების საფეხური/კლასი
|
I
|
საგანი
|
ქართული
|
მოსწავლეთა
რაოდენობა
|
14
|
გაკვეთილის
მიზანი
|
ü ი და ა აო-ბგერების
გაცნობა;
ü მეტყველების განვითარება;
ü ლექსიკური მარაგის
გამდიდრება;
ü გრაფიკული ჩვევების
ფორმირება;
|
ე.ს.გ.
განსაზღვრული
მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები
|
ქართ: I.1
ქართ: I.2
ქართ: I.4
ქართ: I.6
|
წინარე
ცოდნა
|
ü გამომუშავებული
აქვთ საწყისი ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები;
ü შეუძლიათ სიტყვის
დეკოდირება;
ü გამომუშავებული
აქვთ წიგნთან მუშაობის საწყისი ჩვევები;
|
მოსწავლეთა
ორგანიზების ფორმები
|
ü ინდივიდუალური;
ü წყვილებში;
|
გაკვეთილზე
გამოყენებული ძირითადი მეთოდები და აქტივობები:
|
ü საუბარი ილუსტრაციის
გარშემო;
ü ხმამაღლა ფიქრი;
ü ზეპირ სიტყვებში
ბგერების იდენტიფიცირება;
ü ზეპირი ტექსტის
მიხედვით ილუსტრაციაზე მითითება და პირიქით;
ü მე-კალამი
ü საჩვენებელი კითხვა;
|
სასწავლო
მასალა და რესურსები:
|
ü ილუსტრაციები;
ü დავალების ბარათები;
ü ზღაპარი ,,ანბანეთის
სამეფო’’
ü კომპიუტერი;
|
გაკვეთილის
მსვლელობა(სამფაზიანი მოდელის მიხედვით).
|
I ფაზა
მასწავლებელი გაკვეთილს იწყებს ზღაპრით,, ანბანეთის
სამეფო’’.მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემას და მიზანს.
ილუსტრაციებზე
დაკვირვებით, მოსწავლეები აქტივობა ,,მე
კალამი’’,-ს გამოყენებით ,მასწავლებლის დახმარებით ადგენენ მოთხრობას ,,ია’’.
მოთხრობის შექმნის დროს მასწავლებელი სვამს კითხვებს:
ü რამდენი ბავშვია
სურათზე ?
ü 2 როგორი რიცხვია
კენტი თუ ლუწი ?
ü სად ხდება მოქმედება
?
ü რა არის ბუნება
და რამდენგვარია ის ?
ü დავასახელოთ ცოცხალი
და არაცოცხალი ბუნების მაგალითები;
შედგენილი
მოთხრობიდან მასწავლებელი ირჩევს სიტყვებს
და ბავშვები მარცვლიან ერთად. იხსენებენ დამარცვლის წესს. მოსწავლეები ასოციაციური
რუკის დახმარებით ახასიათებენ იას.
მასწავლებელი
ბავშვებს ახსენებს
გაკვეთილის მიზანს და ეკითხება სტუმრებს ,იმსახურებენ
თუ არა ანბანის სამეფოში შებრძანებას?
მასწავლებელი
დაფაზე აკრავს წინასწარ მომზადებულ აპლიკაციას ქართული ასო-ბგერებით და ანაბანის
სიმღერის თანხლებით.
II ფაზა
მასწავლებელი
ეკითხება მოსწავლეებს:
ü რა დაგვხდათ ანაბანის სამეფოში?
ü რამდენი ასო-ბგერაა
ქართულში?
ü რამდენია ხმოვანი
? თანხმოვანი?
ü როგორ გამოვსახავთ
მათ გრაფიკულად ?
ü ვინ შექმნა ქართული
ანბანი ?
ü რა იცით ფარნავაზის
შესახებ?
აჩვენებს
მათ ფარნავაზის ფოტოს და ესაუბრება ქართული
ანბანის განვითარების საფეხურებზე.ამის შემდეგ
მასწავლებელი არკვევს რა იციან იაკობ გოგებაშვილის შესახებ და აჩვენებს მათ
იაკობის სახლ-მუზეუმის ფოტოებს; უყვება მათ დედა ენის პირველი ასოების შექმნის ისტორიას
..მთელი კლასი ერთად ყვება ლექსს ,,იაკობ გოგებაშვილი’’, ,,დედა ენა’’.
მასწავლებელი
აჩვენებს მოსწავლეებს ი და ა ასო-ბგერებს და უხსნის მათ მოხაზულობას.
დაფაზე
გაკრული პოსტერზე მასწავლებელი საჩვენბლად კითხულობს ,,ია ‘’-ს შემდეგ კი კითხულობს
მთელი კლასი ერთად.
III ფაზა
მასწავლებელი
მოსწავლეებს ურიგებს წინასწარ მომზადებულ დავალების ბარათებს ,მათ უნდა ამოწერონ
ი და ა ასო-ბგერა.დარიგების პროცესში მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეებს დაასახელონ
ი და ა ასო-ბგერებზე დაწყებული სიტყვები
და ანდაზები.
დავალების
შესრულების შემდეგ მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს წყვილებში სამუშაოს,მოსწავლეები
აკავშირებენ საგნებს პირველ ასო-ბგერასთან
და აკეთებენ პრეზენტაციას.
მასწავლებელი
აჯამებს გაკვეთილს,ურიგებს მოსწავლეებს სამახსოვრო ბარათებს.
|
პრეზენტაციის მასალა
დედის დღე
პრეზენტაცია და ვიდეო-რესურსი
პრეზენტაცია და ვიდეო-რესურსი
გაკვეთილის გეგმა
ვაჟა-ფშაველა ,,შვლის ნუკრის ნაამბობი''
მასწავლებელი/ს
|
კელენჯერიძე თამუნა
|
გაკვეთილის თემა
|
ვაჟა-ფშაველა ,,შვლის ნუკრის ნაამბობი’’
|
საგანი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
სწავლების საფეხური
|
დაწყებითი.IV კლასი
|
გაკვეთილის სასწავლო მიზნები
|
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგები /ინდიკატორები
|
IV.1
IV.2
IV.6
|
თანმიმდევრობა (აქტივობა და დრო)/
ორგანიზაციის ფორმა-ჯგუფური;ინდივიდუალური;
|
გაკვეთილი ტარდება შებრუნებული საკლასო ოთახის მოდელით.
აქტივობა №1 - 10 წთ. ორგანიზაციის ფორმა-ინდივიდუალური
მუშაობა.
№1 აქტივობა მიზანი:წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით ,მოსწავლეები ავსებენ ცხრილს რა ვიცით ვაჟა-ფშაველას მოღვაწეობის შესახებ.
№1 აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი ქმნის საგაკვეთილო
განწყობას.ბავშვებს აცნობს გაკვეთილის მიზანს,ჯგუფში
მუშაობის წესებს,შეფასების რუბრიკას.მოსწავლეები იხსენებენ ვაჟას მოღვაწეობას. მასწავლებელი ესაუბრება ვაჟა-ფშაველაზე.აჩვენებს ვიდეოს მისი ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ .
მასწავლებელი იწყებს ტექსტზე მუშაობას სათაურის განხილვით:
|
აქტივობა №2: 10წთ
ორგანიზაციის ფორმა -ჯგუფური
№2 აქტივობის მიზანი: მოსწავლეები ჯგუფრად ტექსტზე დაკვირვებით ადგენენ გეგმას და ახასიათებენ მოქმედ პირებს.
№2 აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი ყოფს ჯგუფებს ,ახსენებს მათ ჯგუფში მუშაობის წესებს . მუშაობის დასრულების შემდეგ ჯგუფის კაპიტნები
აკეთებენ პრეზენტაციას.
აქტივობა №3. 15წთ
№3 აქტივობის მიზანი: ვიდეოსა და გაკვეთილზე დაყრდნობით მოსწავლეები საუბრობენ ადამიანის დამოკიდებულებაზე ბუნებისადმი და ქმნიან ლოზუნგებსა და ჩანახატებს.
№3 აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი აჩვენებს ვიდეოს ,,ადამიანის დამოკიდებულება ბუნებისადმი’’ . მოსწავლეები ვიდეოს განიხილავენ ჯგუფებში და ასრულებენ დავალებას.
შეჯამება :7 წთ
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს და სვამს კითხვებს:
რა ისწავლეთ ახალი ამ გაკვეთილზე?გაკვეთილზე განხორციელებული აქტივობებიდან რომელი
მოგეწონათ ყველაზე მეტად?
მოსწავლეები გაკვეთილს აჯამებენ სტრატეგიით ,,3,2,1;’’
3 რამ რაც ყველაზე მეტად მომეწონა;
2 რამ რის შესახებაც მეტი მინდა რომ ვიცოდე;
1 რამ რაც ბუნდოვანი დამრჩა;
თავიანთ მოსაზრებებს მოსწავლეები წერენ სხვადასხვა ფერის
წებოვან ფურცლებზე და აკრავენ წინასწარ გამზადებულ
თაბახის ფურცლებზე.
შეფასება:3წთ
მოსწავლეების შეფასებისას მასწავლებელი იყენებს
განმავითარებელ შეფასებას,ისინი ფასდებიან წინასწარ
შექმნილი შეფასების რუბრიკით.
| |
შეფასება
|
მოსწავლეები ფასდებიან ჯგუფურად და ინდივიდუალურად
ჩართულობის, ახალი და ძველი მასალის გააზრების,ანალიზის,
შემოქმედებითი აზროვნების უნარ-ჩვევებზე დაკვირვებით.
შეფასების ტიპი განმავითარებელი. შეფასების რუბრიკა იხ.
დანართი1.
|
საჭირო სასწავლო მასალა და რესურსები
|
სახელმძღვანელო;ფორმატის ფურცლები, ფერადი ფანქრები,მარკერები,
ილუსტრაციები,ვიდეო-
რგოლი,კომპიუტერი,პროექტორი;პროგრამები(PowerPoint,google,
youtube).
|
დანართი 1
შეფასების კრიტერიუმები
|
დამაკმაყოფი
ლებელი
|
კარგი
|
ძალიან კარგი
|
წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით ,მოსწავლეები ავსებენ ცხრილს რა ვიცით ვაჟა-ფშაველას მოღვაწეობის შესახებ.
|
მოსწავლეს შეუძლია დაასახელოს ვაჟას მოღვაწეობის მნიშვნელოვანი ასპექტები მაგრამ ვერ ახერხებს უშეცდომოდ საუბარს.
|
მოსწავლე
ნაწილობრი
ვ სწორად
იყნებს წინარე ცოდნას ვაჟასთან დაკავშირებით .
|
მოსწავლე
იყენებს
წინარე
ცოდნას და უშეცდომოდ საუბრობს ვაჟას მოღვაწეობის შესახებ .
|
მოსწავლეები ჯგუფრად ტექსტზე დაკვირვებით ადგენენ გეგმას და ახასიათებენ მოქმედ პირებს.
|
მოსწავლე ახასიათებს მოქმედ პირებს მაგრამ არ შეუძია გეგმის შედგენა .
|
მოსწავლე ნაწილობრივ სწორად ადგენს გეგმას და ახასითებს მოქმედ პირებს.
|
მოსწავლე უშეცდომოდ ადგენს გეგმას და ახასითებს პერსონაჟებს.
|
ვიდეოსა და გაკვეთილზე დაყრდნობით მოსწავლეები საუბრობენ ადამიანის დამოკიდებულებაზე ბუნებისადმი და ქმნიან ლოზუნგებსა და ჩანახატებს.
|
მოსწავლე ქმნის ლოზუნგებსა და ჩანახატებს ,მაგრამ ვერ მსჯელობს ადამიანისა და ბუნების ურთიერთკავშირზე.
|
მოსწავლე ქმნის ლოზუნგებსა და ჩანახატებს , და მასწავლებლის დახმარებით მსჯელობს ადამიანსა და ბუნებაზე.
|
მოსწავლე ქმნის ლოზუნგებსა და ჩანახატებს და უშეცდომოდ მსჯელობს ადამინისა და ბუნების ურთიერთობაზე.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий